نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4477
-
الف
+

«حسن اسدی» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2: دیدار با مردم افغانستان و تاجیکستان برایم افتخار بزرگی است

«حسن اسدی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 از نقش خود در سریال «همه چیز آنجاست» گفت.

«حسن اسدی» بازیگر نقش «انجنیر روحی» در سریال پربیننده «همه چیز آنجاست» متولد 10 سنبله 1341 هجری خورشیدی در «تربیت حیدریه» می باشد.

 حسن اسدی به جز بازیگری فعالیت‌های دیگری هم در عرصهٔ سینما و تلویزیون داشته است که از جمله آن ها می توان به جانشین مدیر تولید، دستیار تولید، مدیر فلمبرداری، فلمبردار، دستیار فلمبردار، دستیار نورپرداز و...اشاره کرد.

او برای اولین بار در نه سالگی در مکتب، روی صحنه تیاتر رفت و اولین کار حرفوی اش در این عرصه بازی در تیاتر «انتظار سرخ» بود که سال 1361 به روی صحنه رفت.

در سالهای ۶۴-۶۳ دوره گویندگی فلم و تلویزیون را گذراند و در همین دوره آموزشی بود که از تجربیات بزرگان عرصه سینما در ایران چون اساتید بزرگی همچون مرحوم عزت اله مقبلی، مرحوم حمید سمندریان ، علی اکبر کسمائی بهره برد.

وی در سالهای ۶۹ ــ ۶۸ دوره مدیریت تولید فلم و تلویزیون را گذراند و در سال ۱۳۷۱ در کانکور سراسری اشتراک کرد و بعلت عدم پذیرش دانشجو در گرایش های سینما در آن سال، در رشته موسیقی که اولویت دیگر مورد علاقه اش بود در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر پذیرفته و در سال ۱۳۷۶ فارغ  شد.

همه چیز آنجاست، شاید برای شما هم اتفاق بیافتد، پول کثیف، برای آخرین بار، مسافری از هند، کمکم کن، خط سوم و خط قرمز از جمله سریال هایی است که این بازیگر ایرانی در آن ها نقش آفرینی کرده است.

به بهانه نشر سریال «همه چیز آنجاست» خبرنگار آی فیلم2 گپ و گفتی صمیمانه با «حسن اسدی» بازیگر نقش «انجنیر روحی» در این سریال داشته است که در ادامه می خوانید:

آی فیلم2: کمی درباره نقشی که در سریال «همه چیز آنجاست» ایفا کردید بگویید، اولین مواجهتون با این نقش چطور بودید و چه چالش هایی را برای ایفای آن داشتید؟

حسن اسدی:

یکی از ترفندهای کارگردان این سریال این بود که نخواست من تا آخر داستان اطلاعات زیادی از خود نقش داشته باشم و در واقع برای اینکه حسم به نقش بیشتر نزدیک باشد من را زیاد با نقش اینجنیر روحی آشنا نکرد و فقط از من میخواست که نقش یک پدر مهربان را بازی کنم.

برداشت خود من از نقش آقای روحی یک پدری بود که با دخترش زندگی می کند و مدیریت یک کمپنی را به دوش دارد که آن کمپنی پرسونل و سکرتری (منشی) دارد، او با همه (چه دخترش و چه کارمندانش) به مهربانی برخورد می کرد.

آی فیلم2: ما زمان نشر این سریال پیام های زیادی از مخاطبان دریافت کردیم که عمده آن ها مربوط به سکانس های کرکتری که شما بازی کردید (آقای روحی) و بانو حدیث میرامینی بود، نظرات بیننده ها متفاوت بود عده ای مهرنوش را به خاطر قضایایی که دیدیم مقصر می دانستند و برخی ها مدیرش را، نظر خود شما چی است؟ کدام نفر را مقصر می دانید؟

حسن اسدی:

به نظر من رفتارهای اینجنیر روحی با «مهرنوش» بربنیاد مهربانی وی بود نه اینکه علاقه خاصی به سکرترش پیدا کرده باشد.

او مهرنوش را در دید خودش مثل دختر خود می دید اما مهرنوش به اشتباه این تصور را داشت که من علاقه ای غیر از محبت پدرانه به وی دارم.

ما خیلی وقت ها در اجتماع و محیط وظیفه مان ممکن است با اتفاقاتی اینچنینی روبرو شویم یعنی به یک نفر محبت کنیم و آن طرف مقابل تصورکند این محبت دلیل دیگه ای دارد.

اما آن چیزی که در طول کار کارگردان سریال از من خواسته بود این بود که من کاملا مهربانانه رفتار می کردم و «مهرنوش» را مثل دختر خودم می دانستم و تا اخر این گونه به قصه نگه می کردم ولی این سوءتفاهم ایجاد شد چون مهربانی من ظاهرا از یک حدی دیگر بیشتر شده بود.

آی فیلم2: به نظرتان وضعیت خانوادگی مهرنوش چقدر در ایجاد این سوءتفاهم دخیل بوده است؟

اسدی:

من فکر می کنم بیشتر باید به شاخص های شخصیتی هر فردی توجه کنیم و در کنار آن هم نباید از شرایط خانوادگی افراد غافل شویم.

در خانواده ای که فرزندان به دلایل مختلفی از جمله مصروفیت بیش از حد پدر و مادرهایشان آن محبتی که نیاز است را دریافت نمی کنند قطعا صدمه خواهند دید؛ البته این همیشه بدین معنا نیست که پدر و مادرها نمی خواهند به اولادهایشان محبت کنند بلکه گاهی شرایط به گونه ای رقم می خورد که فرصت و توانش را ندارند، مثلا یک پدری انقدر مصروفیت کاری دارد که نمی تواند محبتی که فرزاندانش به آن نیاز دارد را نشان دهد و این مسئله قطعا به آن ها صدمه خواهد زد

یعنی اگر ناخوادگاه خانواده و فرزندانمان را فراموش کنیم ممکن است تاثیر بدی روی آن ها بگذارد و مهرنوش داستان ما  هم در خانواده ای بود که یک سری مشکلات و آشفتگی هایی داشت و این موضوع بی تاثیر نبود.

آی فیلم2: به نظرتون چرا «همه چیز انجاست» با استقبال بالای بینندگان مواجه شد؟

حسن اسدی:

مردم سریال «همه چیز آنجاست» را به این دلیل دوست داشتند که قصه های مختلفی داشت و هر کدام به موازی هم پیش می رفت و یک جایی بهم می رسید، به نظر اگر یک سریال خوب باشد در ذهن مردم ماندگار می شود و حتی بیننده تکرار آن را نیز مشتاقانه تماشا می کند، همان اتفاقی که برای سریال «همه چیز آنجاست» افتاد.

نقش خودم هم متفاوت بود، نقش خاکستری بود، من آقای روحی را نقش منفی نمی دیدم در طول قصه خودم رو مثبت می دیدم اما نقشم به خاطر آن سوءتفاهم هایی که ایجاد شده بود خاکستری بود؛ من خودم خیلی نقشم را دوست داشتم و چون نقش مثبت کاملا تعیین تکلیف شده نبود خیلی جذابیت داشت.

به نظرم  یک مجموعه کار اگر می خواهد خوب از اب دریابید باید متن خوبی داشته باشد که این سریال متن خوبی داشت و کارگردانی بسیار خوبی هم داشت و مجموعه کار یک مجموعه منسجم خوبی بود.

آی فیلم2: شبکه آی فیلم2 حدود 3 سال است که فلم و سریال های ایرانی برای مخاطبانش در کشورهای فارسی زبان نشر می شود، با توجه به اینکه شما بعلاوه بازیگری در عرصه تولید نیز فعال بودید، ببه نظرتان در حوزه فلم و سریال با توجه به اشتراکات فرهنگی این کشورها به ویژه ایران و افغانستان چه کارهایی می توانیم روی دست بگیریم؟

حسن اسدی:

به نظرم خیلی جای کار دارد، ما نقاط مشترک ،عنعنات، رسوم و فرهنگ مشترکی داریم، من امیدواریم یک اتفاق خوب در این زمینه بیافتد و بتوانیم با همکاری این کشورها یک محصول مشترک داشته باشیم تا به یکدیگر نزدیک تر شویم؛ امیدوارم به زودی این اتفاق بیافتد من خودم امادگی ام را اعلام می کنم انشالله بتوان یک کار خاص در این 3 کشور با همکاری مردم و مسئولین انجام بگیرد.

آی فیلم2: در پایان چه پیامی خطاب به مخاطبان آی فیلم2 دارید؟

حسن اسدی:

من از دست اندرکاران آی فیلم2 که تلاش می کنند فلم و سریال های ایرانی را برادران و خواهران خوب من در افغانستان و تاجیکستان به نمایش می گذارند تشکری می کنم از همین جا سلام عرض می کنم خدمت همه بینندگان خوب شبکه آی فیلم2، همه برادران و خواهران نازنینم در افغانستان، امیدورام به زودی بتوان به افغانستان و تاجیکستان سفر کنم و از نزدیک ان ها را ملاقات کنم و قطعا افتخاری است برای من تا بتوانم در جمع مردم عزیز این 2 کشور باشم.

نظر شما
ارسال نظر